top of page

Huikeissa fiiliksissä!

Onkin ollut hiljaiseloa. Meidän perheemme on viettänyt ansaittua hiihtolomaa Itä-Suomen lumisissa maisemissa ja olen kovan flunssan vuoksi joutunut jättäytymään Tyksinkin kuvauksista hetkeksi tauolle, jotten kanna pöpöjä pikkuisille. Sain tänään vahvistuksen kustannusosakeyhtiöltä tulevasta työprojektista, johon minua Tyksin keskolan puolelta pyydettiin mukaan. Pääsen kuvittamaan valtakunnalliseen levitykseen tulevaa keskosten hoidosta ja keskolan toiminnasta kertovaa teosta ja olen siitä aivan onneni kukkuloilla. Samaan aikaan tuleva työ jännittää valtavasti, sillä työskentelyolosuhteet ovat kaikkea muuta, johon minua on koskaan työni puolesta valmisteltu tai koulutettu. Tulen kohtaamaan mm. aivan varhaisimmilla viikoilla syntyneen keskoslapsen ja olemaan kamerani kanssa läsnä tilanteessa, jossa näitä lapsia hoidetaan. Minun täytyy ehdottomasti löytää tässä vielä ennen tätä kaikkea rautainen työminä herkistymättä liiaksi. Kun olen päässyt sopimaan käytännön asioista tulevia kuvauksia ajatellen, sekä katsastamaan kuvaustilat, saatan uskaltaa raottaa tätä uutta prokkista hieman vielä lisää, mikäli saan siihen suostumuksen. Tällä hetkellä tämä on vähän tällaista ympäripyöreää hehkutusta, jotta pysyttelisin kaikella varmuudella vielä asiasisällöiltään turvallisilla vesillä näiden blogipostausten suhteen. Kun_ en_ malttanut_odottaa, oli pakko päästää jotakin jo ilmoille! Oma vauvani on jo moninkertaisesti pikkukeskosia suurempi ja hän opetteleekin nyt vauhdilla etenemistä. Tällä hetkellä tyyli muistuttaa kaikessa huvittavuudessaan eturintamamiestä rynnäkkökivääri kainalossa ryömiessään puoliksi kontaten kyynärnojassa sillä erotuksella, että rynnäkkökiväärin tilalla on tavallisimmin pallo. Kaikeksi onneksi. Allaolevassa kuvassa on hieman naismaisempi ote. Pitänee tässä kuitenkin vielä mainita, ettei minulla ole todellisuudessa hajuakaan, kuinka miehet (tai naiset) eturintamalla liikkuvat ja mitä heillä on kainaloissaan, paitsi hiki.

Nuppuseni suloiseen kuvaan päätän tämän illan (lyhyehkön) tekstini ja toivotan kaikille rauhaisaa unta ja iloa alkavalle maaliskuulle! <3 Hanna


bottom of page